desollicitatietrainer.nl

DISC persoonlijkheids analyse

” Uit bestudering van carrièrepatronen door de Harvard University en Stanford Research Institute blijkt dat 15% van het succes om een baan te vinden, te behouden en hogerop te komen in directe relatie staat met “technische kennis en vaardigheden”. 85% staat in directe relatie met kennis over “het omgaan met mensen”.

Wat is DISC?

Het DISC model brengt voorkeursgedrag en -communicatie in kaart. Hiermee kun je je eigen voorkeuren in verschillende omgevingen in beeld brengen en ook die van anderen. Je begrijpt beter wat jezelf en anderen motiveert en waarom je bepaalde keuzes maakt. DISC bevordert open communicatie, versterkt relaties en vergroot persoonlijke effectiviteit.

Waarom is DISC van toegevoegde waarde bij loopbaanveranderingen en sollicitaties?

DISC geeft duidelijkheid op o.a. de volgende gebieden:

– Zit op mijn plek in mijn huidige baan?

– In wat voor een soort functies ben ik het meest effectief?

– In wat voor soort werkomgeving voel ik mij prettig?

– Wat is mijn rol / toegevoegde waarde binnen een team?

– Hoe kan ik mijn gedrag en communicatie aanpassen aan mijn gesprekspartner (tijdens een sollicitatiegesprek)?

– Hoe verandert mijn gedrag onder spanning en druk?

Hoe werkt het?

Na je intakegesprek ontvang je van De Sollicitatietrainer.nl met een persoonlijke inlogcode. Met deze code heb je toegang tot een online test. Nadat je de test hebt ingevuld ontvangt De Sollicitatietrainer de uitslag van jouw profiel. Deze uitslag zal telefonisch met je besproken worden. De testuitslag zal je helpen meer inzicht te hebben bij de diverse trainingsmodules.

  • Je krijgt meer inzicht in welke functies en werkomstandigheden het beste bij je passen.
  • Zo weet je waar je krachten liggen, maar ook wat je valkuilen zijn met betrekking tot de functie die je ambieert.
  • Je krijgt een beter beeld van hoe anderen jou zien.
  • Je wordt je bewust van hoe jij reageert in stressvolle situaties.
  • Je leert hoe je jouw communicatie en gedrag kan afstemmen op gesprekspartners (bijv.tijdens een sollicitatiegesprek), zodat je eerder een “klik” krijgt met de betreffende persoon.

 

Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *